Všeobecné informácie

Deníček bývalé studentky

Deníček studentky z Bournemouth

4.7. 2002 - Čtvrtek
Tak už jsem konečně na letišti!!! Mám cestovní horečku a dva dny jsem už nespala - bože, já se tak těším! V hale se už schází lidi. Od zaměstnanců STS dostáváme imigrační karty, pokyny a je nám představen náš eskort. Nejprve si jdeme popovídat s imigračními úředníky. Pak se rozloučíme s rodiči a za pasovou kontrolou se navazují první kontakty. Čeká nás dvouhodinový let na letiště Stansted. Na Stanstedu vás mezi jednotlivými terminály přepravuje úžasné minimetro. Nastoupíme do autobusu a 4 hodiny jedeme do Bournemouth. Už jsme tu. Zastavujeme v King's Parku a pro mě si přichází jedna blonďatá paní - Penny. Naloží mě do auta a jedeme k ní domů. Poučená loňským Hastings, ihned s ní začínám komunikovat. No, znáte to- počasí, Bournemouth, cesta, let.... Mluví pěkně pomalu, takže jí rozumím. Zastavujeme před řadovým domkem, ze kterého vybíhá černá kočka. Jmenuje se Chocolate. Lee, syn Penny, mi pomáhá s kufrem do schodů. Seznamuji se i s devítiletou Lisou. Budu spát v jejím pokojíčku. Penny mě už volá k večeři. Je pekelně pálivé kuře s rýží. Když odpočívám po vydatné večeři v pokoji, otevřou se dveře a v nich stojí má nová spolubydlící - Dánka Luise. Je teprve sedm hodin, a tak se jdeme projít po naší čtvrti. Vypadá to tu dobře. Už se nemůžu dočkat zítřka...

5.7. 2002 - Pátek
Ráno vstaneme před osmou, jdeme na snídani a pak vyrazíme na autobusovou zastávku, kterou nám včera ukázala Penny. Řidiči řeknu kouzelené slůvko: "Lansdowne" a dám mu libru. Uf, to byla akce. Už jedeme směrem k centru. Wow! Tak jestli se tu někdy vyznám, tak budu dost dobrá. V autobuse jsou nějaké holky, které chodí do Lansdowne College - tam přece potřebujeme my taky. Tak je následujeme. Na recepci se koukneme, do jaké skupiny budeme chodit. Super, jsem s Luise ve skupině. Nějaká 37B Int. Má tam být ještě nějaká Češka. Jdeme hned na town-walk. Je to tu nádherný, ale myslím, že se při nejbližší příležitosti ztratím. Povídám si s Finkama a procvičuju svou English. Po hodině natrefím na Češku Verču a po neskutečně dlouhé době (po 18-ti hodinách!!!) můžu na někoho promluvit česky. Nádhera! Vracíme se do školy a píšeme vstupní test. Pak se rozdělíme na Yellow a Red Group. Jsou 2 hodiny a naše Yellow odchází s tutorkou Danielle do vedlejší třídy. Bavíme se o Fashion. Po hodině se vyměníme a s activity leadrem Ozem vymýšlíme příběhy lidí na fotkách. Večer má být ohňostroj. Domluvila jsem se s Luise, že se po akci sejdeme na zastávce na Square. Nenapadlo mě, že by ohňostroj mohl být zrušen. Už je po desáté a já pořád nemůžu najít autobus, který by jel k nám. Vzdávám to a jdu požádat skupinku STS leadrů stojících na Square o radu. Zkoušejí mi najít bus, ale všechny už odjely. Nakonec se domů (ve 23:45) dostanu taxíkem. Dám vám jednu radu: Než někam jdete, zjistěte si přesně, jakým autobusem se dostanete zpátky. Za ty nervy to fakt nestojí!!!

6.7. 2002 - Sobota
Jedeme autobusem STS do Londýna. Máme na plánu prohlídnout si město nejdříve z autobusu a pak si po něm udělat procházku. Každý z nás dostane mapu a jsme poučeni jak se pohybovat v Londýně a že kdyby se cokoliv stalo, máme zatelefonovat Ozovi nebo Iwoně. Protože jsem v Londýně byla už loni a Verča tam byla už několikrát, Iwona nám dovolí opustit skupinu. Na Leicaster Square objevíme úžasnou take-away pizzerii. Ostatní jdou k Buckinghamskému paláci a na Trafalgar Square. Nikdo se nezatoulal a navečer jsme všichni v pořádku dorazili domů. Jedeme do lázní BATH. Nastoupily jsme do super autobusu - pouští nám Spidermana. Než se nadějeme, jsme v Bath. Čeká nás hodinová prohlídka lázní. Je to tu staré, pěkné... Nadchla mě stará římská sauna. Host-family jsme dnes řekly, že nebudeme večeřet a tak zůstáváme ve městě a jdeme na bowling. Potkáváme 3 Angličany ze včera a seznamujeme je s Maďarem Ali-G a jeho kamarádem. Chlapci si viditelně rozumí a nechávají nás v klidu hrát.

8.7. 2002 - Pondělí
Dneska jsem se mohla trochu prospat. Tenhle týden máme školu od jedné odpoledne, takže se nám všechny aktivity přesunují na dopoledne. Na dnešek připadá TREASURE HUNT - honba za pokladem. V 10 hodin se setkáváme na Pieru. Vytvoříme skupinky po pěti a dostáváme papír s úkoly. Např.: zjistit, kdy bylo založené B'mth a kolik stojí McChicken, sehnat podpis policisty, obarvit vlasy jednoho člena na zeleno, postavit se na hlavu a zazpívat I'm singing in the rain... Máme na to 45 minut. Hnusně poprchává a je zima. V 11 jsou vyhlášeny výsledky. Nevyhráli jsme. Jdeme se ohřát do McDonald´s. V jednu začíná škola. Dnešním tématem je Drugs and Alcohol. Diskutujeme (samozřejmě anglicky) a dozvídáme se, jaké problémy s tím mají ve Finsku, Švédsku, Norsku, Polsku, Itálii, Anglii a já s Verčou - reprezentantky ČR v naší skupině - referujeme, jak je to u nás doma. Zabráni do rozhovoru se ani nenadějeme a tři hodiny uplynou jako nic. Ještě než se rozběhneme domů na večeři dá nám Oz volné vstupenky na STS disco. Je to ve Slamu (už jsme kolem šli na townwalku a vypadalo to dost hustě!). O půl osmé jsem dorazila do Slamu. Fakt pěkný místo. Nejvíc mě potěšilo, že jsem po několika dnech zase viděla Čechy.

9.7. 2002 - Úterý
Dneska nás čekají CRAZY GAMES. V 9 se scházíme v Downer GDNS. Jak se tak dívám na naše leadry Oza a Iwonu, myslím, že to bude hodně crazy. Nesou koš vajec, provazy a pro vítěze čokoládky. První soutěž: dvojici jsou svázány nohy a takhle musí běžet k Ozovi a zpět. Já a Verča jsme nevyhrály. Druhá: S Verčou se postavíme proti sobě a házíme si vajíčkem. Po každém hodu uděláme krok do zadu. Opět jsme nevyhrály, ale zase jsme neměly žloutek rozblemcaný ve vlasech a na oblečení jako někteří šťastlivci. Třetí: trojici jsou svázány nohy. Verča, Mari a já vedeme, do cíle padáme po zádech a na kotnících se nám rýsují modřiny. Ale co, dostáváme marsku. Jooo! Čtvrtá: Nošení vajíčka na lžíci. Zase jsme vyhrály. Pak zase šupajdíme do školy.

10.7. 2002 - Středa
Dneska jdeme konečně na BOWLING! Večer je Body shop (exkurze v obchodě s kosmetikou netestovanou na zvířatech), potom se hraje v Boscombu fotbalový match (Bournemouth:někdo) - náhodou, když se hodně vykloním z okna, tak tam vidím. Ve škole jsme se bavili o Londýně, protože o víkendu tam opět vyrážíme. Připravovali jsme si různé projekty (moje skupinka se zabývala anglickými dialekty) a dostali jsme za úkol zeptat s host-mum na její hobby.